субота 01. октобар 2016.

Get Adobe Flash player

Вести

СТО НАЈ...привредних друштава у 2015. години - 27. септембар 2016.


У Агенцији за привредне регистре израђено је и објављено саопштење СТО НАЈ... привредних друштава у Републици Србији у 2015. години, а данас је тим поводом одржана и конференција за новинаре.

У Саопштењу су приказане листе СТО НАЈ... привредних друштава утврђене на основу вредности основних финансијских перформанси, које су та друштва исказала у редовним годишњим финансијским извештајима за 2015. годину.

Листе СТО НАЈ... привредних друштава сачињене су на основу анализе и рангирања података за 90.400 привредних друштава, и то са аспекта успешности пословања – према пословним приходима и нето добитку, затим са аспекта финансијских капацитета – према пословној имовини и капиталу, као и са аспекта губитака – према нето губитку и укупном губитку.

Најпрофитабилније привредно друштво у 2015. години је ТЕЛЕКОМ СРБИЈА АД БЕОГРАД, који је престигао НИС АД НОВИ САД, као најбоље пласирано друштво претходних година на листи СТО НАЈ... привредних друштава према нето добитку. ТЕЛЕКОМ СРБИЈА АД БЕОГРАД остварио је нето добитак од 16,3 млрд динара, који је, ипак, нешто мањи него претходне године (16,9 млрд динара), а такав резултат остварио је уз благи раст пословних прихода (3,5%), исказаних у износу од 88,7 млрд динара. Поред високог износа добитка, то друштво се издваја и према вредности  пословне имовине од 201,5 млрд динара, тако да се оно налази и на петом месту на листи друштава са највећом пословном имовином. При томе, бележи стопу приноса на укупна средства (после опорезивања) од 9,0%, која је знатно изнад те стопе на нивоу целе привреде (2,2%). Високу профитабилност ТЕЛЕКОМ СРБИЈА АД БЕОГРАД остварио је уз 8.660 запослених, односно 412 радника мање него претходне године.

Водеће место на листи привредних друштава са највећим пословним приходима, али и друго место на листи најпрофитабилнијих привредних друштава у 2015. години заузима НИС АД НОВИ САД. Како је пад цене енергената на светском тржишту прилично утицао на пословање тог друштва, његови пословни приходи у износу од 199,9 млрд динара, иако највећи од свих друштава, опали су за 19,3% у односу на претходну годину, а нето добитак остварен у висини од 16,1 млрд динара смањен је скоро за половину и за 0,2 млрд динара је мањи од добитка првопласираног ТЕЛЕКОМ СРБИЈА АД БЕОГРАД. Уз то, НИС АД НОВИ САД се истиче и према висини финансијских капацитета којима располаже, будући да његова пословна имовина износи 376,7 милиона динара, а капитал 203,0 милиона динара, па је високопозиониран и на листама привредних друштава са највећом пословном имовином и капиталом (треће и четврто место). НИС АД НОВИ САД је у 2015. години пословао са 3.992 запослених, што је за 305 радника мање у поређењу са претходном годином.

Према вредности исказаних финансијских перформанси у 2015. години издваја се и ЈП ЕПС БЕОГРАД, који се, с обзиром на висок износ позитивног нето резултата и пословних прихода (11,0 млрд динара односно 154,5 млрд динара), налази на трећем месту на листама привредних друштава према висини нето добитка и пословних прихода. Такође, то јавно предузеће заузима и водећа места према вредности финансијских капацитета, имајући у виду да располаже пословном имовином у износу од 886,8 млрд динара и капиталом од 639,7 млрд, а значајан годишњи раст тих ресурса последица  је велике статусне промене током 2015. године, када му је припојено седам великих привредних друштава. При томе, ЈП ЕПС БЕОГРАД је на крају 2015. године исказао укупне губитке из претходног периода у висини од 103,5 млрд динара, па и према вредности тих губитака заузима место одмах иза првопласираног ЈП СРБИЈАГАС НОВИ САД.

Када је реч о најпрофитабилнијим делу српске привреде ту спадају и TELENOR DOO BEOGRAD, који се са нето добитком од 9,7 млрд динара налази на четвртом месту листе најуспешних привредних друштава, а једно место ниже је DELTA REAL ESTATE DOO BEOGRAD, чији је нето добитак, од 7,8 млрд динара, реализован претежно услед високог износа финансијских прихода од учешћа у добитку зависних правних лица (DELTA CITY 67 DOO BEOGRAD и DELTA M CG PODGORICA).

На листи СТО НАЈ... привредних друштава према нето добитку је укупно девет јавних предузећа, укључујући напред поменути ЈП ЕПС БЕОГРАД. Та јавна предузећа збирно стварају 5,8% нето добитка целе привреде, а према висини исказаног добитка издвајају се и ЈП ПОШТА СРБИЈЕ БЕОГРАД (3,1 млрд динара), ЈКП БЕОГРАДСКЕ ЕЛЕКТРАНЕ (3,1 млрд динара), као и ЈП ЕМС БЕОГРАД (2,8 мллрд динара). После високог негативног резултата претходних година, успешном делу привреде у 2015. години прикључио се и ЈП СРБИЈАГАС НОВИ САД, са нето добитком од 3,0 млрд динара, а он и даље заузима водеће место према висини кумулираних губитака (150,3 млрд динара).

Према обављеном обиму пословне активности, поред НИС АД НОВИ САД и ЈП ЕПС БЕОГРАД (на првом и трећем месту), изваја се и другопласирани ЕПС СНАБДЕВАЊЕ ДОО БЕОГРАД, са пословним приходима од 188,6 млрд динара. То друштво је, при томе, пословало са високим нето губитком (7,1 млрд динара), а иако је он мањи за 16,5% од прошлогодишњег, ЕПС СНАБДЕВАЊЕ ДОО БЕОГРАД заузима и четврто место на листи друштава са највећим нето губитком.

Високе пословне приходе уз позитиван нето резултат остварили су FIAT AUTOMOBILI SRBIJA DOO KRAGUJEVAC и MERCATOR-S DOO NOVI SAD. FIAT AUTOMOBILI SRBIJA DOO KRAGUJEVAC се налази на четвртом месту, а његови приходи износе 140,0 млрд динара и опали су за 10,6% у поређењу са претходном годином, док је MERCATOR-S DOO NOVI SAD једно место ниже и бележи пословне приходе у висини од 112,2 млрд динара, који су већи за 54,7% него претходне године, што је и последица преузимања трговинског пословања IDEA DOO BEOGRAD.

На незавидном првом месту листе привредних друштава са највећим нето губитком је КОНЦЕРН ФАРМАКОМ МБ ШАБАЦ АД МЛЕКАРА ШАБАЦ У СТЕЧАЈУ, чији је нето губитак у износу од 58,0 млрд драстично већи него претходне године (1,2 млрд динара), а углавном је резултат исказаног нето губитка пословања које се обуставља, расхода промене рачуноводствене политике и исправки грешака (56,2 млрд динара). Последично, то друштво у стечају бележи и изузетно велики укупан губитак (60,9 млрд динара), па се налази при врху листе друштава са највећим укупним губитком (пето место). Истовремено, број запослених је у односу на 2014. годину смањило са 457 на 70 радника.

Висок износ нето губитка бележи и ЖЕЛЕЗАРА СМЕДЕРЕВО ДОО СМЕДЕРЕВО, која се са губитком од 17,7 млрд динара, већим за 54,3% него претходне године, налази на другом месту највећих губиташа у 2015. години. Једно место ниже на поменутој листи је ЈП ПУТЕВИ СРБИЈЕ, чији нето губитак износи 9,6 млрд динара, а то предузеће заузима и друго место према висини финансијских капацитета, како пословне имовине (528,6 млрд динара), тако и капитала (404,2 млрд динара).
 
У групи привредних друштава која су исказала највеће укупне губитке, поред напред поменутих ЈП СРБИЈАГАС НОВИ САД и ЈП ЕПС БЕОГРАД, који заузимају прва два места на листи, издваја се и друштво које је у поступку приватизације – трећепласирана ХИП-ПЕТРОХЕМИЈА АД ПАНЧЕВО, чији укупан губитак износи 71,0 млрд динара и благо је повећан (2,0%) у односу на прошлогодишњи, али то друштво је, ипак, у 2015. години исказало нето губитак (1,4 млрд динара), који је знатно мањи него претходне године (11,0 млрд динара). Значајан износ губитка (63,5 млрд динара) кумулирају и једно место ниже рангиране ЖЕЛЕЗНИЦЕ СРБИЈЕ АД БЕОГРАД, а тај губитак је смањен за три петине у односу на претходну годину. Међутим, при томе треба имати у виду да је то друштво у 2015. години у циљу корпоративног реструктурирања спровело поступак издвајања уз оснивање три нова акционарска друштва.
 
СТО НАЈ... привредних друштава у Републици Србији у 2015. години објављено је у одељку Финансијски извештаји – Макроекономске информације.   

Изјаве Драгана Стевановића, државног секретара у Министарству привреде и Ружице Стаменковић, Регистратора у Регистру финансијских извештаја можете погледати овде: 

 

 
Пријава текућег рачуна без одласка на шалтер АПР - 2. септембар 2016.


Привредни субјекти од данас више неће морати да достављају Агенцији за привредне регистре податке о својим текућим рачунима, ради регистрације.

Укидање овог корака у процедури за регистрацију привредних субјеката омогућено је на основу преузимања електронских података из Јединственог регистра рачуна Народне банке Србије.

Ова процедура односи се на сва привредна друштва, предузетнике и огранке страних привредних друштава чији се подаци воде у Регистру привредних субјеката АПР-а и који су до сада имали обавезу да након оснивања отворе пословни рачун у комерцијалној банци и тај податак, накнадно, пријаве АПР-у. Ова обавеза односила се и на пријаву сваке промене текућег рачуна коју ће убудуће АПР, аутоматски, преузимати од НБС и те податке ажурирати и објављивати на својој интернет страници.

Електронска размена пословних података између Агенције за привредне регистре и Народне банке Србије установљена је на основу Споразума о сарадњи потписаног 2013. године којим је дефинисан приступ и међусобно преузимање из база података које води више државних органа, у циљу унапређења сервиса и услуга за грађане, те ефикаснијег обављања послова из надлежности ових државних органа. Преузимање података о текућим рачинима представља наставак ове сарадње.

 
Једношалтерски систем регистрације у потпуности заживео у пракси - 15. август 2016.

Захваљујући унапређењу једношалтерског система регистрације у оквиру кога су Агенција за привредне регистре (АПР) и Пореска управа извршиле обједињавање својих процедура, време регистрације оснивања и издавања ПИБ-а скраћено је на максималних 24 часа.

Од увођења унапређеног једношалтерског система регистрације, за првих пет месеци примене ове новине додељено је 21.499 ПИБ-ова. Највише ПИБ-ова је додељено током јуна (5.319), а за прве две недеље августа издато је 1.527 ПИБ-ова.

Уместо одласка пред шалтере Пореске управе, довољно је да оснивачи и предузетници исправно попуне Јединствену регистрациону пријаву оснивања правних лица и других субјеката и регистрације у јединствени регистар пореских обвезника (тзв. ЈРППС образац), доступну на шалтеру АПР и на интернет страни Агенције.

Исправним попуњавањем ове пријаве истовремено се подноси пријава за упис у регистар АПР-а и јединствени регистар пореских обвезника.

Захваљујући електронској размени података прикупљених на основу попуњене Јединствене регистрационе пријаве оснивања, укинута је и обавеза оснивача и предузетника да лично доставе пријаву за паушално опорезивање предузетника, односно пријаву за ПДВ обвезнике у локалној организационој јединици Пореске управе.

Према евиденцији АПР, тренутно је мање од 2% оснивача и предузетника који нису искористили нове погодности које им пружа једношалтерски систем регистрације оснивања. Тачније, ови оснивачи и предузетници нису доставили обавезне контакт податке који су неопходни ради спровођења процедура у Пореској управи.

 
Истиче рок за пријем консолидованих годишњих финансијских извештаја за 2015. годину - 25. јул 2016.

Агенција за привредне регистре (АПР) обавештава правна лица која имају контролу над једним или више правних лица, односно имају обавезу састављања и достављања консолидованих годишњих финансијских извештаја за економску целину у складу са чланом 27. Закона о рачуноводству,  да 01. августа (понедељак) до 24 часа, истиче Законом прописан рок за достављање тих извештаја за 2015. годину.

Консолидовани годишњи финансијски извештаји достављају се применом посебног информационог система Агенције, у електронском облику, потписани квалификованим електронским потписом законског заступника матичног правног лица.

Све информације  у вези  са консолидованим годишњим финансијским извештајима за 2015. годину објављене су на интернет страници Агенције, у делу „Финансијски извештаји“ – „Врсте финансијских и других извештаја и документације“ – „Консолидовани годишњи финансијски извештај“.

За додатна објашњења на располагању је електронска адреса finizvestaji@apr.gov.rs.

 
АПР и Пореска управа скратиле кораке у процедури и време за регистрацију оснивања - 14. јул 2016.

 

За прва четири месеца ове године, преко једношалтерског система регистрације додељено је 18.064 ПИБ-а који се данас издају по процедури која траје најдуже 24 часа. Марта месеца је додељено 3.098, а током јуна је издато 5.319 ПИБ-ова.

Ступањем на снагу новог Правилника о додели пореског идентификационог броја правним лицима, предузетницима и другим субјектима за чију је регистрацију надлежна Агенција за привредне регистре, од 1. марта 2016. године измењена је Јединствена регистрациона пријава оснивања правних лица и других субјеката и регистрације у јединствени регистар пореских обвезника (тзв. ЈРППС образац), којом се, истовремено, подноси пријава за упис у регистар АПР-а и јединствени регистар пореских обвезника, као и пријава за паушално опорезивање предузетника и пријава за ПДВ обвезнике.

Подношењем уредно попуњеног ЈРППС обрасца, Агенција за привредне регистре, за субјекте који испуњавају услове за регистрацију, доставља електронски податке из пријаве Пореској управи, а њена Централа, на основу тих података, по службеној дужности, одређује ПИБ и врши регистрацију субјеката уписом у Јединствени регистар пореских обвезника. Потом се потврда о додељеном ПИБ-у и извршеној регистрацији електронски прослеђује из Пореске управе Агенцији, ради регистрације, објављивања и уручења пореском обвезнику и регистрованом субјекту.

Како пријава за паушално опорезивање, односно евиденциона пријава за ПДВ, чини саставни део обрасца ЈРППС, уколико се ти подаци унесу у овај образац, они ће бити достављени Пореској управи преко АПР-а, тако да правно лице или предузетник не мора да одлази у локалну организациону јединицу Пореске управе, ради достављања ових пријава.

Једино је неопходно да се у образац ЈРППС (доступан на веб сајту АПР www.apr.gov.rs ) унесу тачни контакт подаци- број телефона и имејл адреса (на 4. страни ЈРППС обрасца), како би Пореска управа могла да изврши проверу доступности новооснованих привредних субјеката у циљу ефикасне комуникације са пореским обвезницима. Од посебне важности је да ови подаци, наведени у пријави, буду тачни, одн. порески обвезник је дужан да буде доступан на адреси седишта јер, у супротном, уколико се у поступку контроле и провере регистрованих података утврди да нису испуњени ови услови, Пореска управа може привремено одузети ПИБ.

Извршене промене, као резултат, донеле су реформу у сегменту покретања бизниса (business start-up), а скраћење времена регистрације и издавања ПИБ-а, као и укидање овог једног корака у покретању бизниса који се односи на обавезу посете локалној организационој јединици Пореске управе, значајно је поједноставило процедуру регистрације оснивања.

 

Захваљујући променама обрасца ЈРППС, изменама и допунама одређених прописа, али и подешавању информационих система АПР-а и Пореске управе, у потпуности је заживео једношалтерски систем регистрације оснивања чиме је постигнуто скраћење времена за спровођење одређених процедура. Ту чињеницу већ је констатовала Европска комисија у свом Извештају о напретку Србије за 2015. годину.

 
Окончан пријем редовних годишњих финансијских извештаја за 2015. - 1. јул 2016.

Агенција за привредне регистре (АПР) обавештава све заинтересоване кориснике да је окончан пријем редовних годишњих финансијских извештаја за 2015. годину и да је закључно са 30.06.2016. (законом прописаним роком) достављено близу 153.000 извештаја, а од тог броја последњег дана обвезници су доставили око 7.000 извештаја.

Од укупног броја достављених извештаја Агенција је након обраде јавно објавила 119.000 редовних годишњих финансијских извештаја са одговарајућом документацијом, за 8.000 извештаја обвезницима су послата обавештења о недостацима у тим извештајима, а у процесу обраде се налази 26.000 извештаја.

Такође, још једном обавештавамо све обвезнике који имају обавезу састављања и достављања консолидованих финансијских извештаја за економску целину у складу са чланом 27. Закона о рачуноводству, да је рок за достављање тих извештаја 31. јул  2016. године.

Информације о пријему и обради свих врста извештаја за 2015. годину, обвезници могу пратити на овој интернет страни, одељак Финансијски извештаји, линк  „Претрага поступка обраде извештаја за 2015“.

За додатна питања и објашњења на располагању је мејл адреса finizvestaji@apr.gov.rs.

 
Пословање привреде у 2015. години - 29. јун 2016.

У Агенцији за привредне регистре израђено је и објављено Саопштење о пословању привреде у Републици Србији у 2015. години, а данас је тим поводом одржана и конференција за новинаре.

Саопштење је израђено на основу збирно обрађених података за статистичке и друге потребе за 2015. годину, као и збирно обрађених редовних годишњих финансијских извештаја за 2014. годину које су привредна друштва, установе и предузетници доставили Агенцији, а који су објављени у Годишњем билтену финансијских извештаја за 2015. годину.

Општа карактеристика домаћих економских кретања у протеклој години је постепено поправљање укупног пословног амбијента, што показује и кретање основних макроекономских показатеља. Тако је у 2015. години укупна привредна активност благо повећана (0,7%), а још интензивнији годишњи раст бележи индустријска производња (8,2%). Такође, раст бележе и укупна инвестициона и кредитна активност, као и спољнотрговинска размена, пре свега извоз (7,8%). Инфлација је остала прилично ниска (1,5%), а депресијацијски притисци били су нешто блажи него претходне године (пад динара у односу на евро 0,6%, а у односу на долар 11,9%).

Благо оживљавање привредне активности имало је утицај и на пословање привредних друштава, а анализа њихових резултата пословања и финансијских ресурса показује да она, на укупном нивоу, у 2015. години бележе профитабилно пословање, али и да проблеми високе задужености и неликвидности, као и великих  кумулираних губитака нису превазиђени.

Оптимистични економски изгледи у земљи одразили су се на укупну пословну активност привредних друштава и раст запослености. У 2015. години обим остварене пословне активности је увећан (3,3%), тако да укупни приходи на нивоу привреде износе 9.165.583 милиона динара, док су укупни расходи од 8.963.936 милиона динара скоро задржани на прошлогодишњем нивоу. Посебан значај има то што је шестогодишњи тренд опадања броја запослених окончан, па су 92.842 привредна друштва запошљавала 992.531 радника, услед чега је број запослених у домаћој привреди већи за 21.360 радника него претходне године.

Пословање српске привреде са позитивним резултатом из пословних активности (404.118 милиона динара) настављено је и током 2015. године, с тим да тај резултат бележи још интензивнији годишњи раст (9,0%). Нешто умереније осцилације у вредности домаће валуте него претходне године, и поред високе задужености, условиле су оштар пад финансијских расхода (33,0%), па је губитак из финансирања од 104.955 милиона динара, као један од горућих проблема у протеклом периоду, смањен за више од три петине у поређењу са прошлогодишњим. Поред тога, и негативан резултат остварен по основу усклађивања вредности имовине, отписа потраживања и осталих активности (93.369 милиона динара) је скоро преполовљен.

Подстакнута охрабрујућим сигналима опоравка, у 2015. години домаћа привреда је прекинула серију непрофитабилног пословања која је трајала готово свих година кризе, изузев 2011. године, па су привредна друштва на укупном нивоу исказала позитиван нето финансијски резултат од 143.790 милиона динара, за разлику од претходне године када је губитак достигао 132.618 милиона динара.

Да је профитабилност обележила пословање већег броја привредних друштава, показује то што је скоро три петине (54.475) друштава пословало са нето добитком, а позитивном делу привреде прикључило се још 1.385 друштава више у односу на претходну годину. Укупан нето добитак од 466.661 милион динара повећан је за 14,6% у поређењу са прошлогодишњим. Насупрот томе, нето губитак у висини од 322.871 милион динара смањен је за две петине, а исказало га је 27.521 привредно друштво. Без исказаног резултата пословало је 10.846 друштава.

О успешнијем пословању српске привреде у односу на претходну годину говоре и резултати пословања одређених сегмената привредних друштава. Највећи део привреде, који обухвата привредна друштва без јавних предузећа и привредних друштава за које је покренут неки правни поступак - приватизација, стечај или ликвидација, односно сегмент привреде који послује превасходно по тржишним правилима, бележи импресиван раст профитабилности. Иако је овај сегмент и у претходној години пословао позитивно (13.816 милиона динара), добитак исказан у 2015. години драстично је повећан и износи 198.238 милиона динара. Раст профитабилности овог сегмента привреде остварен је уз повећање броја запослених.

Поред тога, посебно је важан и податак да се сегмент јавних предузећа, после негативних резултата читаве претходне деценије, током 2015. године, придружио профитабилном делу домаће привреде, тако да је 485 предузећа остварило позитиван нето финансијски резултат у износу од 8.310 милиона динара, док је у претходној години губитак тог сегмента износио 43.960 милиона динара. Највећи број јавних предузећа, њих 350, пословало је са нето добитком.

С друге стране, негативни део привреде и главне генераторе губитака, и у 2015. години, представљају привредна друштва у поступку приватизације, мада је њихов негативан нето резултат у висини од 23.889 милиона динара, драстично смањен у поређењу  са претходном годином (66,5%), као и привредна друштва у стечају и ликвидацији, која су са губитком на укупном нивоу од 38.869 милиона динара, већим за четвртину, наставила тренд негативног пословања из протеклог периода.

Позитивне резултате у највећем износу, за разлику од претходне године када су пословала са губитком, остварила су привредна друштва на нивоу сектора G-Трговина на велико и мало... и С-Прерађивачка индустрија (50.262 милиона динара односно 38.147 милиона динара), као и из сектора Н-Саобраћај и складиштење (12.943 милиона динара), док је позитиван резултат друштава из сектора Ј-Информисање и комуникације (34.611 милиона динара) значајно увећан у поређењу са претходном годином. Боље резултате него претходне године бележе и привредна друштва посматрано према величини, с тим да су позитивни резултати исказани на нивоу великих (67.816 милиона динара), средњих (43.156 милиона динара) и малих (59.393 милиона динара), док су микро друштва пословала са губитком (26.575 милиона динара) који је скоро за три петине мањи од прошлогодишњег.

Побољшан пословни амбијент током 2015. године рефлектовао се и на благо јачање финансијских ресурса домаће привреде, мада још увек нису превазиђене последице вишегодишње рецесије услед које је финансијска равнотежа и даље остала нарушена.

Привредна друштва су располагала укупном пословном имовином, већом за 2,2% него претходне године, у вредности од 12.832.988 милиона динара. Нешто бржи раст бележи капитал (3,9%), који износи 6.069.475 милиона динара, док су обавезе привредних друштава, уз годишњи прираст од 3,0%, достигле 8.306.033 милиона динара.  

Привреда је и у 2015. години наставила да увећава губитке, иако су они расли успореније него претходних година, по годишњој стопи од 9,5%. Укупни губици привредних друштава износе 3.476.370 милиона динара, а од тога 1.542.520 милиона динара односи се на губитке изнад висине капитала, који су порасли за 14,0%.

Кумулирани губици оптерећивали су пословање 41.082 привредна друштва, при чему су губици који су надмашили вредност капитала били озбиљна претња за пословање 24.588 друштава.

И поред извесних позитивних помака, проблеми високе задужености и неликвидности са којима се српска привреда суочавала у протеклом периоду нису изостали ни током 2015. године. Растући губици утицали су на топљење капитала, тако да су сопствени извори финансирања остали у висини прошлогодишњих (4.506.264 милиона динара). Како је износ сопственог капитала за финансирање пословања био недовољан, иначе висока задуженост наставила је да се додатно увећава, што показује и степен укупне задужености који је благо повећан у односу на претходну годину (1,84 наспрам 1,80). Истовремено, и неповољна рочна структура извора финансирања имала је за последицу неликвидност, па су привредна друштва из краткорочних извора финансирала сталну имовину у износу од 739.896 милиона динара, тако да је негативна вредност нето обртног капитала остала готово на прошлогодишњем нивоу.

Саопштење о пословању привреде у Републици Србији у 2015. години објављено је у одељку Финансијски извештаји – Макроекономске информације.

Изјаве Ружице Стаменковић, Регистратора у Регистру финансијских извештаја можете погледати овде: 


 
Истиче рок за пријем редовниих годишњих финансијских извештаја за 2015. годину - 27. јун 2016.

Агенција за привредне регистре (АПР) обавештава сва правна лица и предузетнике који примењују Закон о рачуноводству а нису саставила и доставила своје редовне годишње финансијске извештаје са одговарајућом документацијом за 2015. годину у складу са чланом 33 и 34 овог Закона, да у четвртак 30. јуна 2016. године истиче рок за достављање ових извештаја.

Као датум пријема редовног годишњег финансијског извештаја који је састављен и достављен у Посебном информационом систему Агенције и потписан квалификованим електронским потписом законског заступника, сматра се предаја финансијског извештаја 30. јуна до 24 часа.

Такође обавештавамо све обвезнике који имају обавезу састављања и достављања консолидованих финансијских извештаја за економску целину у складу са чланом 27. Закона, да је рок за достављање тих извештаја 31. јул  2016. године.

Информације о пријему и обради свих врста извештаја за 2015. годину, обвезници могу пратити на овој интернет страни, одељак Финансијски извештаји,  линк  „Претрага поступка обраде извештаја за 2015“.

За додатна питања и објашњења на располагању је мејл адреса finizvestaji@apr.gov.rs.

 
Потписан Меморандум о сарадњи између АПР-а и АЈПЕС-а - 22. јун 2016.

Директорка Агенције Републике Словеније за јавноправне евиденције и сродне услуге (АЈПЕС), mr Мојца Куншек, и директор Агенције за привредне регистре Републике Србије (АПР), Звонко Обрадовић, потписали су данас у Београду Меморандум о разумевању о сарадњи, који има за циљ успостављање оквира за сарадњу на спровођењу заједничких активности.

Сарадња ће обухватити размену расположивих података и информација, пружање услуге бонитета и додељивања глобалног идентификатора правног лица (LEI Code), иницирање и учешће у регионалним и ЕУ пројектима, као и имплементацију Пројекта Европске банке за обнову и развој за успостављање Регионалног портала привредних регистара.

Осим тога, Меморандумом је обухваћена сарадња у пружању регистарских и аналитичких услуга јавном и приватном сектору, унапређењу технолошких платформи и моделирању пословних процеса, размени искустава у регистарском и институционалном управљању, као и у области унапређења сигурности података и обради података.

 
Саопштење АПР-а о великим корисницима података из финансијских извештаја - 16. јун 2016.

Поводом притужби које су Агенцији за приврeдне регистре упутили стални корисници услуга из Регистра финансијских извештаја да су поједина правна лица већ почела да пласирају податке из финансијских извештаја за 2015. годину на тржишту, Агенција обавештава јавност да још увек није почела да даје податке из тих извештаја великим корисницима, односно да предметне податке није испоручила поменутим лицима, па и не може да потврди аутентичност истих.

Агенција, као званични извор података из финансијских извештаја, обезбеђује потпуну транспарентност у коришћењу тих података и на својој интернет страници, у делу Финансијски извештаји, објављује Преглед великих корисника података из Регистра, по годинама. Преглед великих корисника садржи податке о кориснику, датум преузимања и број правних лица и предузетника за које су подаци преузети, као и опис тих података.

Давање података из финансијских извештаја за 2015. годину великим корисницима почеће када се стекну услови за то односно када буде објављен оптималан број финансијских извештаја за пружање те услуге. АПР ће благовремено објавити на својој интернет страници информацију о почетку давања података из финансијских извештаја за 2015. годину великим корисницима.

Такође, обавештавамо кориснике да је Агенција до сада обрадила и јавно објавила преко 107.000 финансијских извештаја за 2015. годину, што је око 70% од укупног броја.

Подсећамо кориснике да је у складу са Законом о рачуноводству рок за достављање редовних годишњих финансијских извештаја за 2015. годину најкасније до краја јуна 2016. године.

 
Информација о начину претраживања података у Централној евиденцији привремених ограничења - 13. јун 2016.

Подацима из Централне евиденције привремених ограничења права лица регистрованих у АПР убудуће ће се приступати на исти начин као и осталим регистрима које води Агенција.

Преко претраживача, омогућен је приступ јавно доступним подацима на основу једног од два критеријума: према матичном броју правног лица и предузетника, или на основу назива, или дела назива, правног лица и предузетника, чији се подаци претражују у овој евиденцији.

 
Представљање Централне евиденције привремених ограничења права лица регистрованих у АПР - 1. јун 2016.

У присуству Њ.Е. Амбасадора Краљевине Норвешке Арне Санес Бјорнстада и министра привреде Жељка Сертића, у Агенцији за привредне регистре почела је с радом Централна евиденција привремених ограничења права лица регистрованих у АПР, чиме је почела примена Закона о централној евиденцији привремених ограничења права лица регистрованих у Агенцији за привредне регистре, који је крајем прошле године усвојила Народна Скупштина, на предлог Министарства привреде.

Пројекат успостављања Централне евиденције реализован је на основу Споразума који је Министарство спољних послова Краљевине Норвешке потписало са Владом Републике Србије 2013. године, у складу са Билатералним програмом, за чије је спровођење одговорна Канцеларија за европске интеграције. Циљ пројекта је подршка реформи државне управе, јачање владавине права и конкурентности.

Вредност донације коју је Краљевина Норвешка дала за реализацију пројекта је 700.000 евра и тим средствима обезбеђен је софтвер за Централну евиденцију. Сама Агенција је учествовала у пројекту са сопственим средствима у износу од око 100.000 евра којима је набављена хардверска опрема.

Успостављањем централне евиденције, први пут ће на једном месту бити обједињени електронски подаци о решењима, пресудама и другим актима на основу којих су државни органи донели мере којима су забранили или ограничили обављање делатности или послова, забранили располагање новчаним средствима и уделима у привредним друштвима или забранили вршење дужности одговорног лица у фирмама и предузетничким радњама.

У нови информациони систем уписиваће се и изречене мере пореских и инспекцијских органа, решења министарстава и других органа о одузимању овлашћења, лиценци, дозвола, одобрења, концесија, субвенција итд. Преко Централне евиденције биће обезбеђена боља координација и ажурнија размена података између државних органа, уз помоћ  информационих технологија.

Србија има јавно доступне регистре са подацима за око 350.000 привредних друштава и предузетника, транспарентне финансијске извештаје, уговоре о лизингу и податке о заложним правима.

Циљ формирања Централне евиденције је пружање ажурних пословних података на основу којих ће трећа лица моћи да стекну што потпунију слику о пословној поузданости привредних друштава и физичких лица која управљају привредним друштвима, која обављају привредну делатност или располажу новчаним средствима компанија и предузетника.

Законом је створен правни основ за ограничавање права на регистрацију лицима која су привремено дисквалификована, одн. која су уписана у Централну евиденцију привремених ограничења. Правне последице привременог ограничења трају за време важења акта надлежног органа и на начин који је тим актом одређен.

Централна евиденција се води у електронској форми, а упис података се врши по службеној дужности, путем јединствене информационе платформе који ће водити и њоме управљати и одржавати је Агенција.

КЛАСИФИКАЦИЈА ОСНОВА ПРИВРЕМЕНОГ ОГРАНИЧЕЊА ПРАВА:

Врста мере

Орган

Акт

Забрана или ограничење обављања делатности или послова

Суд

Пресуда

Решење

Управни орган

Решење

Забрана располагања новчаним средствима

Суд

Пресуда

Решење

Управни орган

Решење

Забрана вршења дужности или позива одговорном лицу у правном лицу или предузетнику

Суд

Пресуда

Решење

Управни орган

Решење

Забрана или ограничење располагања уделима или друго ограничење сходно прописима којима се уређује правни положај привредних друштава

Суд

Пресуда

Решење

Мера изречена на основу прописа којима се уређује порески поступак и пореска администрација

Управни орган

Решење

Мера изречена у поступку из надлежности органа инспекцијског надзора

Управни орган

Решење

Мера одузимања овлашћења, лиценци, дозвола, одобрења, концесија, субвенција, подстицаја или других права утврђених посебним законима

Управни орган

Решење

Правно лице

Решење

Друга мера у складу са законом

Суд

Пресуда

Решење

Управни орган

Решење

Правно лице

Решење

Видео изјаве директора АПР, Звонка обрадовића, министра привреде, Жељка Сертића и Њ.Е. Амбасадора Краљевине Норвешке, Арне Санес Бјорнстада, можете погледати овде:

 
Објављен Годишњи билтен финансијских извештаја за 2015. годину - 25. мај 2016.

Агенција за привредне регистре објавила је Годишњи билтен финансијских извештаја за 2015. годину, који садржи збирне податке о финансијском положају и успешности пословања правних лица и предузетника у Републици Србији, за последње две године.

Поводом издавања Билтена данас је одржана и конференција за новинаре на којој су презентовани основни налази о успешности пословања правних лица и предузетника у земљи у 2015. години, дати на основу збирних података из извештаја за статистичке и друге потребе за 2015. годину, уз сагледавање њихових тенденција према збирним подацима из редовних годишњих финансијских извештаја за 2014. годину.

Годишњи билтен финансијских извештаја за 2015. годину је друго издање те публикације у којој су, по први пут у нашој земљи, на једном месту објављени збирни подаци о пословању свих правних лица и предузетника, на укупном нивоу, као и према нижим нивоима класификације, који су уређени у складу са званичним стандардима и усаглашени са европским правилима.

Билтен је израђен на основу збирне обраде података за статистичке и друге потребе за 2015. годину за 130.970 правних лица и 17.109 предузетника. Подаци су обрађени и објављени према врсти, величини, правној форми односно облику организовања, претежној делатности и територијалној припадности правног лица или предузетника.

Годишњи билтен финансијских извештаја за 2015. годину састоји се из три поглавља, и то:

1.    Поглавље 1 – Реални сектор
2.    Поглавље 2 – Финансијске институције
3.    Поглавље 3 – Непрофитне институције.

Уз свако поглавље дате су основне методолошке напомене у којима су објашњене специфичности приказаних података, и то са аспекта извора података и начина приказивања, обухватности, класификација, као и објашњења појединих појмова.

Агенција објављивањем Билтена који садржи детаљан приказ збирних података за статистичке и друге потребе, уз објављивање појединачних редовних годишњих финансијских извештаја с прописаном документацијом, на интернет страни, обезбеђује потпуну транспарентност финансијских извештаја.

Сходно Закону о рачуноводству, подаци за статистичке и друге потребе на индивидуалном нивоу не могу се уступати трећим лицима без изричите сагласности правног лица или предузетника на кога се они односе, нити се могу јавно објављивати.

Годишњи билтен финансијских извештаја за 2015. годину објављен је двојезично, на српском и енглеском језику, и доступан је домаћој и страној јавности у одељку Финансијски извештаји, део Макроекономске информације / Годишњи билтен финансијских извештаја за 2015. годину.

Изјаве Ружице Стаменковић, Регистратора у Регистру финансијских извештаја можете погледати овде: 


 
Пoчетак пружања услуга бонитета са подацима из финансијских извештаја за 2015. годину - 11. мај 2016.

Агенција за привредне регистре обавештава све заинтересоване кориснике да ће услуге бонитета у којима су укључени подаци из редовних годишњих финансијских извештаја за 2015. годину бити доступни почев од петка, 13. маја 2016. године.

Услед укључивања података из редовних годишњих финансијских извештаја за 2015. годину у систем за пружање услуга бонитета, у четвртак 12. маја 2016. године Регистар финансијских извештаја ће привремено обуставити издавање извештаја о бонитету и скоринга. Издавање изворних финансијских извештаја ће се одвијати редовно, по већ устаљеној процедури.  

Истовремено, од 13. маја 2016. године ће престати да важи скоринг који је утврђен на основу података из финансијских извештаја за период од 2010. до 2014. године, с обзиром да је утврђена нова оцена бонитета привредних друштава односно скоринг за период од 2011. до 2015. године.

Евиденција свих издатих скоринга, као и датум престанка њиховог важења, објављује се на интернет страници Агенције, у делу Финансијски извештаји, на линку Евиденција издатих скоринга.

Будући да је у складу са Законом о рачуноводству рок за достављање редовних годишњих финансијских извештаја за 2015. годину најкасније до краја јуна месеца 2016. године извештаји о бонитету за привредна друштва, установе и предузетнике, као и скоринг привредних друштава, у којима су укључени подаци из редовних годишњих извештаја за 2015. годину издваће се за оне обвезнике за које су ти извештаји достављени као потпуни и рачунски тачни и јавно објављени на интернет страници АПР.

За  правна лица и предузетнике за које редовни финансијски извештај за 2015. годину није јавно објављен услуге бонитета пружаће се без података за ту годину, све док не доставе потпун и рачунски тачан извештај и исти се не објави на интернет страници АПР.

Предлажемо корисницима да пре наручивања извештаја или скоринга путем линка Претрага објављених финансијских извештаја почев од 2014. провере да ли је за конкретно привредно друштво, установу или предузетника тај извештај објављен.

Извештаји о бонитету издаваће се по захтеву за хитну обраду само за оне обвезнике за које је редовни годишњи финансијски извештај за 2015. годину јавно објављен.

У случају да је редовни годишњи финансијски извештај за 2015. годину поднет АПР, а да није јавно објављен потребно је да, корисник услуге достави податке о правном лицу или предузетнику на кога се тражени извештај односи на и-мејл адресу bonitet@apr.gov.rs.

Истовремено, потребно је проверити статус обраде редовног годишњег финансијског извештаја за 2015. годину путем линка Претрага поступка обраде извештаја за 2015. годину у делу Предмети у раду. Ако у извештају који је достављен АПР има недостатака обвезник исте мора отклонити, по процедури за обраду, како би извештај могао бити јавно објављен и укључен у извештаје о бонитету и скоринг.

Детаљне информације у вези са пружањем услуга из Регистра финансијских извештаја доступне су на интернет страници Агенције у одељку Финансијски извештаји – Услуге из Регистра.

  
Директор АПР реизабран за члана УО Форума европских привредних регистара - 10. мај 2016.

На годишњем заседању Генералне скупштине Форума европских привредних регистара (European Commerce Registers’ Forum – ECRF), одржаној јуче, 9. маја 2016. године, у Кардифу, у Великој Британији, директор Агенције за привредне регистре Звонко Обрадовић реизабран је за члана Управног одбора Форума на период од две године.

Обрадовић је председавао 11. Годишњом конференцијом Форума која је 2008. године одржана у Београду, а потом је обављао и функцију Потпредседника Форума у периоду 2008/2009. године. На место члана Управног одбора Форума, директор Агенције за привредне регистре изабран је у периоду 2015/2016, а реизбором у Кардифу мандат је продужен до 2018. године. Осим из Србије, чланови УО Форума су представници из Шведске (председавајућа), Луксембурга, Италије, Литваније и Гибралтара.

Агенција за привредне регистре је од 2005. године члан ове најбројније европске струковне асоцијације која тренутно окупља институције надлежне за регистрацију привредних субјеката из 33 земље, од којих су 20 чланице Европске уније.

Континуирано и предано, АПР улаже велики труд и рад у унапређење међународне сарадње и размену искустава у области вођења електронских регистара и регистрације привредних субјеката, а осим активне улоге коју има у раду Форума европских привредних регистара и Европског привредног регистра, АПР учествује и у раду Међународног удружења комерцијалних администратора и највећих ваневропских струковних удружења.

Иначе, у Кардифу се ове године, по први пут, одржава заједничка годишња конференција две највеће међународне регистарске асоцијације које окупљају чланове из 79 држава/јурисдикција, тако да конференцији у Великој Британији присуствује 261 делегат из европских и Азијско-пацифичких земаља.

 
Систем за подношење електронских пријава грађевиснких дозвола поново у функцији - 2. мај 2016.

Приступ централном информационом систему грађевинских дозвола је поново омогућен корисницима.

 
Обавештење за кориснике Система за подношење електронских пријава грађевинских дозвола - 28. април 2016.

Агенција за привредне регистре обавештава кориснике да ће од данас, 28. априла од 17 часова, па током предстојећих празника, приступ централном информационом систему грађевинских дозвола  бити онемогућен због текућег одржавања.

 
Нерадни дани у АПР за предстојеће празнике - 28. април 2016.

Обавештавамо кориснике да Агенција за привредне регистре неће радити за време Васкршњих и првомајских празника, и то на Велики петак, 29. априла, као ни 2. и 3. маја 2016. године, а све у складу са Законом о државним и другим празницима у Републици Србији („Службени гласник РС“, бр. 43/2001, 101/2007 и 92/2011).

 
Објављивање Мапе Регистра мера и подстицаја регионалног развоја са подацима за 2015. годину - 15. април 2016.

Обавештавaмо све заинтересоване кориснике да је, од данас, у одељку Регистра мера и подстицаја регионалног развоја, објављена Мапа Регистра, са годишњим подацима за 2015. годину.  

На Мапи Регистра мера и подстицаја регионалног развоја приказани су збирни подаци о подстицајима регионалног развоја, као и други подаци релевантни за регионални развој, на српском и енглеском језику, за четири протекле године (2012 – 2015) и на четири територијална нивоа (Република Србија, региони, области, општине).

 
Мишљење Министарства туризма о правилима одређивања пословног имена - 13. април 2016.

АПР преноси информацију са сајта Министарство трговине, туризма и телекомуникација Владе Републике Србије:

У одредби Закона о туризму која дефинише будућа правила о одређивању назива фирми дошло је до техничке грешке у редактури која ће бити отклоњена, тако да ће имена својих објеката морати да мењају само они угоститељи у чијем се називу налази више од једне делатности, изјавио је саветник министра трговине, туризма и телекомуникација Александар Денда.

Техничка грешка ће, како је најавио, бити отклоњена Правилником о минималним техничким условима за обављање угоститељске делатности који ступа на снагу 14. априла и нико од угоститеља због тога неће сносити штету и додатне трошкове.

„У завршној редактури закона, после гласања у Скупштини, направљена је техничка грешка и у члану 67. уместо објашњења да пословно име или фирма не могу да садрже речи које указују на угоститељски објекат, изостављено је „више од једне врсте“, што је довело у заблуду власнике објеката“, објаснио је Денда.

Обзиром да је за спровођење закона предвиђено доношење правилника који ближе одређује примену закона, у процедури је, истиче он, Правилник о минималним техничким условима за обављање угоститељске делатности којим ће се превазићи неодређеност спорног члана 67. Закона о туризму.

Денда прецизира да постојећи и нови власници угоститељских објеката неће моћи да користе више назива делатности, нпр. кафе пицерија, кафе ресторан и друге комбинације различитих врста.

„Мораће да изаберу једну од претежних делатности и да је ускладе са Правилником о минималним техничким условима за обављање угоститељске делатности који ће бити на снази од 15. априла ове године“, истакао је Денда.

На тај начин се, тврди Денда, спречава довођење у заблуду корисника, подиже квалитет сваког од угоститељских објеката, спречава манипулација да се минималним улагањима, рецимо, у кафе, обавља и знатно захтевнија делатност ресторана и пружаоци услуга доводе у неравноправни положај.

У случају да имају више делатности са прописно опремљеним објектима, потребно је, објашњава он, да сваку од делатности посебно региструју са називом који јасно упућује на делатност.”

 
Почетак давања изворних финансијских извештаја за 2015. годину - 12. април 2016.

Агенција за привредне регистре обавештава све заинтересоване кориснике да су изворни редовни годишњи финансијски извештаји за 2015. годину – на српском и енглеском језику доступни у оквиру услуга које се пружају из Регистра финансијских извештаја, почев од данас, 12. априла 2016. године. 

Изворни финансијски извештаји за 2015. годину могу се наручити за правна лица и предузетнике за које су ти извештаји, као потпуни и рачунски тачни, јавно објављени на интернет страници АПР. При томе, до сада су објављени редовни годишњи финансијски извештаји за 2015. годину за преко 60.000 правних лица и предузетника.

Предлажемо корисницима да пре наручивања извештаја увидом на линк Претрага објављених финансијских извештаја почев од 2014. провере да ли је за конкретно правно лице односно предузетника тај извештај објављен.

У случају да редовни годишњи финансијски извештај за 2015. годину није јавно објављен потребно је доставити податке о правном лицу односно предузетнику на кога се извештај односи на и-мејл адресу bonitet@apr.gov.rs.

Истовремено, потребно је проверити статус обраде редовног годишњег финансијског извештаја, на линку Претрага поступка обраде извештаја за 2015. годину, у делу Предмети у раду. Ако у извештају који је достављен АПР има недостатака обвезник мора што пре отклонити те недостатке, по процедури за обраду, како би извештај могао бити јавно објављен и доступан корисницима у оквиру услуга из Регистра финансијских извештаја. 

Услуге бонитета (извештаји о бонитету и скоринг) у којима су укључени подаци из финансијских извештаја за 2015. годину биће накнадно доступне корисницима, а информација о почетку пружања тих услуга биће благовремено објављена.

 
Достављање консолидованих и замена редовних годишњих финансијских извештаја за 2015. годину - 8. април 2016.

Агенција за привредне регистре (АПР) обавештава све заинтересоване кориснике да је од данас, 8. априла 2016. године, у оквиру Финансијских извештаја, омогућен приступ Посебном информационом систему Агенције, којим се обезбеђује јединствен поступак:

  • уноса, контроле, потписивања и достављања консолидованих финансијских извештаја са прописаном  документацијом за 2015. годину,
  • замене редовних годишњих финансијских извештаја за 2015. годину.

Подсећамо, да Закон о рачуноводству обавезује матична правна лица, која имају контролу над једним или више правних лица (подређено, односно зависно правно лице), да консолидоване финансијске извештаје и прописану документацију за 2015. годину, за економску целину, достављају Агенцији до 31. јула 2016, искључиво у електронском облику, применом посебног информационог система Агенције, потписане квалификованим електронским потписом законског заступника. 

Истовремено, Агенција је у посебном информационом систему омогућила и замену редовних годишњих финансисјких извештаја за 2015 годину, под условом да су ти извештаји јавно објављени на интернет страни Агенције. Обвезник може да захтева замену јавно објављеног редовног годишњег финансијског извештаја, ако утврди да у том извештају резултати пословања и финансијски положај нису исказани истинито и објективно, а скупштина односно други надлежни орган обвезника донесе одлуку о усвајању финансијског извештаја измењене садржине, у односу на извештај који је био јавно објављен. Замену објављених редовних годишњих финансијских извештаја за 2015. годину, обвезник може вршити најкасније до краја ове године.

Такође, обавештавамо све заинтересоване кориснике да је Агенција закључно са данашњим даном, обрадила и јавно објавила близу 40.000 редовних годишњих финансијских извештаја за 2015. годину, који су достављени истовремено са извештајима за статистичке и друге потребе.

Рок за достављање редовних годишњих финансијских извештаја са одговарајућом документацијом за 2015. годину, истиче 30. јуна ове године. 

 
Достављање редовних годишњих финансијских извештаја и резултати пријема статистичких извештаја - 4. март 2016.

Агенција за привредне регистре (АПР) обавештава све заинтересоване кориснике да ће од понедељка, 7. марта 2016. године, бити омогућен приступ Посебном информационом систему Агенције, којим се обезбеђује јединствен поступак уноса, контроле, потписивања и достављања редовних годишњих финансијских извештаја са прописаном документацијом за 2015. годину, чији је рок за достављање 30. јун 2016. године.

Извештаје за статистичке потребе за 2015, годину, потписане квалификованим електронским потписом, електронским путем је доставило 150.000 правних лица и предузетника. Од тога је 104.000, односно 69 одсто обвезника истовремено измирило обавезу достављања и редовних годишњих финансијских извештаја, који су послати уз извештаје за статистичке потребе. Само статистичке извештаје поднело је 34.000, односно 23 одсто правних лица и предузетника, а достављено је и 12.000 изјава о неактивности (8 одсто обвезника).

Агенција је отпочела обраду извештаја за статистичке потребе која ће бити завршена у прописаним роковима. Агенција ће објављивати на својој интернет страни обавештења о утврђеним недостацима, а обвезнике подсећамо да недостатке треба да отклоне у року од 8 дана од дана објављивања на сајту. У противном, подаци из достављеног извештаја не могу бити уписани у базу за статистичке потребе.

Још једном подсећамо обвезнике да Агенција наставља да пружа подршку корисницима, односно да сва питања, као и до сада, могу слати мејлом на следеће адресе: obveznicifi@apr.gov.rs, finizvestaji@apr.gov.rs и sd@apr.gov.rs.

 
Нове регистрационе пријаве за оснивање - 29. фебруар 2016.

Агенција за привредне регистре (АПР) обавештава све кориснике да 1. марта 2016. године почиње да се примењује нови Правилник о додели пореског идентификационог броја правним лицима, предузетницима и другим субјектима за чију је регистрацију надлежна Агенција

Овим правилником прописане су нове јединствене регистрационе пријаве (ЈРППС обрасци) које су корисници обавезни да попуне приликом пријаве оснивања.

Наведеним Правилником омогућава се да се јединственом пријавом оснивања изврши и пријава Пореској управи за паушално опорезивање предузетника, односно пријава за ПДВ обвезнике. 

На тај начин је у потпуности заживео једношалтерски систем регистрације приликом оснивања привредних субјеката захваљујући којем корисници не морају да достављају додатну документацију Пореској управи, већ само попуњавају ЈРППС образац.


 
Више од половине обвезника доставило електронске финансијске извештаје АПР - 26. фебруар 2016.

У посебном информационом систему Агенције за привредне регистре (АПР) тренутно се налази 133.496 електронских финансијских извештаја за 2015. годину, од чега је закључно са 25. фебруаром Агенцији достављено 79.888 електронски потписаних извештаја. 

Имајући у виду да мањи део обвезника још увек није приступио информационом систему, подсећамо да до истека рока за достављање статистичких извештаја има још 4 дана, односно да је статистичке извештаје неопходно поднети до 29. фебруара 2016. године. 

Посебно указујемо да ће АПР пружити сву подршку корисницима који своје статистичке, односно финансијске извештаје састављају током викенда, као и да сва питања могу слати мејлом на следеће адресе: obveznicifi@apr.gov.rs, finizvestaji@apr.gov.rs и sd@apr.gov.rs

Подсећамо и да је рок за достављање редовних годишњих финансијских извештаја 30. јун 2016. године.


 
Важно саопштење за кориснике Посебног информационог система Агенције - 22. фебруар 2016.

Агенција за привредне регистре у овом тренутку предузима све што је у оквирима њених могућности да отклони одређене техничке сметње и успореност у раду информационог система пријема, а пре свега потписивања финансијских извештаја. На данашњи дан Агенцији је поднето 26.000 финансијских извештаја, а у информационом систему траје обрада још додатних 60.000 финансијских извештаја. Захваљујемо корисницима на разумевању и истовремено се извињавамо због техничких проблема.

 
Достављања електронских финансијских извештаја за 2015. годину - 19. фебруар 2016.

Поводом почетка достављања електронских финансијских извештаја за 2015. годину, у Агенцији за привредне регистре је одржана конференција за новинаре на којој је Ружица Стаменковић, Регистратор Регистра финансијских извештаја, упознала представнике медија са новим начином електронског састављања и достављања финансијског извештаја потписаног квалификованим електронским потписом законског заступника, као и осталим новинама које је донео нови Закон о рачуноводству који је у домаће финансијско извештавање увео извештавање за потребе државе и јавно објављивање.

Тренутно је преко посебног информационог система АПР примљено више од 13.000 извештаја, а за нешто више од 46.000 извештаја се уносе подаци и документа у систем. Тек кад законски заступник стави електронски потпис на унети извештај и приложену документацију, сматраће се да је извештај достављен у складу са законом. Извештаје достављене у папиру АПР неће обрађивати.

Прошле године је само 11.000 обвезника имало обавезу да достави електронске извештаје, док се ове године та законска обавеза односи на више од 150.000 правних лица и предузетника. Да би испунили ову обавезу, пре свега, микро правна лица треба да прибаве квалификовани електронски потпис за законског заступника и да се информатички припреме за коришћење посебног информационог система за унос, контролу и достављање извештаја и документације у електронском облику, потпуно без папира.

Презентација Електронско достављање финансијских извештаја за 2015. годину.

Изјаве Ружице Стаменковић, Регистратора у Регистру финансијских извештаја можете погледати овде: 

 
Нерадни дани због Дана државности - 12. фебруар 2016.

Агенција за привредне регистре обавештава своје кориснике да због обележавања Сретења Дана државности, неће радити 15. и 16. фебруара 2016.

 
Посебан информациони систем Агенције од данас доступан корисницима - 1. фебруар 2016.

Агенција за привредне регистре (АПР) обавештава све заинтересоване кориснике да је од данас, 1. фебруара 2016. године, у оквиру дела Финансијски извештаји, омогућен приступ Посебном информационом систему Агенције, којим се обезбеђује јединствен поступак уноса, контроле, потписивања и достављања извештаја за статистичке потребе и финансијских извештаја са прописаном  документацијом  за 2015. годину.

Подсећамо да Закон о рачуноводству обавезује сва правна лица и предузетнике који воде двојно књиговодство да извештаје за статистичке потребе, као и финансијске извештаје и прописану документацију за 2015. годину, достављају Агенцији, искључиво у електронском облику, применом Посебног информационог система Агенције, потписане квалификованим електронским потписом законског заступника. 

За примену посебног информационог система Агенција је обезбедила Техничко упутство за примену тог система, као и Техничко упутство за потписивање докумената и захтева квалификованим електронским потписом. За решавање спорних питања у вези примене посебног информационог система Агенције корисници се могу обратити на електронску адресу sd@apr.gov.rs.

Поред тога, Агенција је корисницима обезбедила увид у евиденцију обвезника  путем линка Претрага евиденције обвезника. Претрага  се може  вршити по матичном броју, пореском идентификационом броју (ПИБ) или по називу правног лица односно предузетника. Кроз претрагу евиденције обвезника корисницима су на располагању подаци за сваког појединачног обвезника, и то: статусни подаци, подаци о законском заступнику, величина обвезника, обавеза вршења ревизије, рачуноводствена регулатива као и о обрасцима на којима обвезник саставља извештаје.

У случају да увидом у поменуту евиденцију обвезник, евентуално, утврди да подаци  нису ажурни, потребно је да упути рекламацију за ажурирање тих података на електронску адресу obveznicifi@apr.gov.rs.

Детаљна упутства за састављање и достављање свих врста извештаја за 2015. годину корисницима су доступна путем линка Врсте финансијских и других извештаја и документације.

 
Сајт АПР прошле године посетило 4 милиона корисника - 8. јануар 2016.

Током 2015. године, интернет страна АПР је, према Гугловој аналитици, имала 4,2 милиона посетилаца који су направили 17,6 милиона посета. 

Прегледано је 106,5 милиона страница сајта, а највећи број дневних посета, забележен 30.03.2015, достигао је 111 хиљада посета. Март је, уједно, био и месец у којем је забележен највећи број посета, 2,1 милион, као и највећи број посетилаца, 629 хиљада. 

Нешто мање од четвртине укупног броја посетилаца спада у редовне кориснике сајта АПР.

У поређењу са 2014. годином, прошле године је повећан број посетилаца за око 20 одсто, док је за 19 одсто повећан број посета, а за 10 одсто је било и више прегледаних страна званичне интернет презентације Агенције за привредне регистре.

 
Брисање предузетника само уз доказ о измиреним пореским обавезама - 6. јануар 2016.

Од 01.01.2016 године, ступањем на снагу одредбе члана 29. став 7. и 8. Закона о пореском поступку и пореској администрацији, за предузетнике је поново уведена обавеза да приложе доказ о измиреним пореским обавезама приликом подношења регистрационе пријаве за брисање из Регистра привредних субјеката.

Уз осталу документацију, предузетник треба да Агенцији достави два уверења о непостојању неизмирених пореских обавеза. Једно уверење/потврду издаје надлежна организациона јединица Пореске управе РС, а друго уверење односно потврду издаје пореска администрација надлежне јединице локалне самоуправе. Обе потврде/уверења не смеју бити старија од пет дана у односу на моменат подношења захтева за брисање из регистра у Агенцији за привредне регистре.

 
Зорана Михајловић у посети АПР поводом почетка рада е-система за издавање грађевинских дозвола - 4. јануар 2016.

Потпредседник Владе Републике Србије и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић обишла је Агенцију за привредне регистре (АПР), где је почела са радом Централна евиденција обједињених процедура. У ову јединствену, централну, јавну, електронску базу биће обједињени подаци о току сваког појединачног предмета, документацији која је приложена и прибављена у поступцима које спроводе надлежни органи по захтевима у вези са изградњом, доградњом и реконструкцијом објеката, укључујући одлуке и друга акта надлежних органа који настају у том поступку. 

Изјаве Директора АПР Звонка Обрадовића, министарке грађевинарства, саобраћаја и инфаструктуре Зоране Михајловић и извршне директорке НАЛЕД-а Виолете Јовановић, можете погледати овде: 


 

Aрхива вести

Агенција за привредне регистре Бранкова 25, 11000 Београд Србија; Инфо центар + 381 11 20 23 350
Услови коришћења...

Copyright 2009 APR