О сервис деску

Сервис деск је почео са радом 2014. године као део Сектора информатике и развоја Агенције за привредне регистре, са основним задатком да пружи техничку подршку корисницима и отклони проблеме, који се могу јавити при коришћењу електронских услуга које АПР пружа. Сервис деск АПР-а годишње реши око 20.000 имејл пријава и одговори на око 15.000 телефонских позива. Контакт подаци за сервис деск се налазе у десном делу сваке страници наше интернет презентације (имејл: sd@apr.gov.rs, телефон 011 20 20 293).

Техничка упутства

Упутство за инсталацију NexU-APR, која је неопходна за електронско потписивање у апликацијама АПР-а:

Упутства за инсталацију, подешавање софтверa и електронско потписивање сертификатима различитих сертификационих тела:

Опште упутство за електронско потписивање у различитим оперативним системима (Windows, Linux i MacOS):

Техничко упутство за потписивање захтева преко сертификата у Cloud-у издатог од Канцеларије за ИТ и еУправу

Техничко упутство за састављање и достављање финансијских извештаја:

Питања и одговори

  • Који су неопходни технички предуслови за коришћење еУслуга АПР-а?

Неопходно је да имате рачунар са приступом интернету, инсталирану NexU апликацију и квалификован електронски сертификат. Неопходно је да рачунар буде подешен за коришћење сертификата (сва неопходна упутства можете наћи у претходном одељку Техничка упутства).

  • Имам проблема са коришћењем претраге података на АПР-овој интернет страници са иностране IP адресе. О чему се ради?

Тренутно, због унапређења система заштите, постоје рестрикције у претрагама са иностраних IP адреса.

  • Зашто ми се појављујe ReCAPTCHA у току претраге података на АПР-овој интернет страници?

Због унапређења система заштите података који су доступни на систему веб претрага, постављене су додатне заштитне контроле које онемогућавају неауторизовану масовну претрагу и скидање података које нису у складу са прописаним начином прегледа и повлачења докумената са веб портала за претрагу регистара.

  • Зашто се не уклањају грешке након посупања по инструкцијама на картици за проверу грешака и обавештења?

Провера грешака није аутоматска као што је у прошлогодишњој апликацији био случај, већ је потребно након сваког уноса података кликнути на дугме Провери грешке како би се извршила поновна валидација захтева.

Ово дугме за приказ броја грешака/упозорења и валидационих порука, налази се у горњем десном углу екрана и подељено је у секције: Провера ОБРАЗАЦА, Провера ДОКУМЕНТАЦИЈЕ и Провера ОСТАЛО. Грешке и упозорења у вези са обрасцима се такође приказују на картици Обрасци за унос података. Ако постоји бар једна грешка, одговарајућа секција ће бити обојена у црвено и неће бити дозвољено да се промени статус захтева у „Спреман за подношење“, а након тога ни потписивање односно подношење захтева. Ако постоји бар једно упозорење и нема грешака, одговарајућа секција ће бити обојена у жуто. У случају да нема ни грешака ни упозорења, одговарајућа секција ће бити обојена у зелено и корисник може да промени статус захтева у „Спреман за подношење“, кликом на ово дугме (приказано на слици испод).

 

  • Коју верзију апликације NexU треба да користим за потписивање?

Верзија NexU апликације број 1.06 се користи за потписивање докумената и захтева е-сертификатима на личним картама издатим пре 18.8.2014. године.

Верзија NexU апликације 1.31 се користи за потписивање свим другим е-сертификатима издатим од стране сертификационих тела у Републици Србији.

  • Шта радити у ситуацији када апликација приказује следећу грешку (слика испод)?


На тастатури истовремено притисните CTRL+SHIFT+DEL. Након тога селектујте cookies (колачиће) и cash (кеширане податке), за временски интервал ставите Always или Одувек и обришите. Затворите претраживач и поново покрените. Покушајте да се пријавите на апликацију.

Овакав проблем се, такође, може решити ако се покуша приступ апликацији преко другог претраживача, али је чишћење најбоље решење.

  • Шта радите у ситуацији када добијете грешку: "Request comes from user Process is not owned by current user”?

Ова грешка се појављује када покушавате да решите проблем непрепознавања NexU апликације од стране петраживача (browser-a) копирањем линка https://localhost:9889/favicon.ico у претраживач. Овај пороблем најчешће прави антивирусна заштита. Да би сте превазишли овај проблем, преузмите и покрените фајл са овог линк-а. Након клика на дугме "Extract" из инсталације, фајл ће бити аутоматски замењен. Затим поново покрените NexU апликацију преко иконице на радној површини (desktop). Када се појави NexU иконица у доњем десном углу монитора покрените потписивање на страници: https://aplikacije3.apr.gov.rs/ElektronskoPotpisivanje