Pokretanje postupka registracije

Postupak registracije u Registru Kancelarija Komesara sekcije pokreće se i vodi u skladu sa Zakonom o postupku registracije u Agenciji za privredne registre („Službeni glasnik RS“, 99/11, 83/14, 31/19 i 105/21), podnošenjem registracione prijave Agenciji. Prijave se podnose neposredno u sedištu APR u Beogradu (Brankova 25, 11000 Beograd) ili poštom (Registar Kancelarija Komesara sekcije, Agencija za privredne registre, Brankova 25, 11000 Beograd).

Postupak može biti pokrenut i po službenoj dužnosti ako je takva registracija predviđena zakonom ili kada je to u javnom interesu.

Ako postupak pokreće stranka, prijava se podnosi na propisanom obrascu ili ako obrazac nije propisan - u formi podneska u kom se navode podaci o:

  1. nazivu registra kome se prijava podnosi (Registar Kancelarija Komesara sekcije),
  2. predmetu i vrsti registracije,
  3. podnosiocu prijave (ime, prezime, matični broj/broj pasoša ili lične karte stranca i država izdavanja, adresa),
  4. načinu dostavljanja odluke registratora (poštom na označenu adresu ili ličnim preuzimanjem u sedištu APR u Beogradu).

Registraciona prijava osnivanja podnosi se na propisanom obrascu Jedinstvena registraciona prijava za registraciju osnivanja Kancelarije Komesara sekcije. Registracione prijave promene i brisanja nisu propisane, ali se na internet strani Agencije, u odeljku Obrasci, mogu pronaći predloženi obrasci. Treba voditi računa da se prilikom podnošenja registracione prijave promene uvek podnosi prva strana prijave (Obavezni podaci) koja sadrži polja za upis svih gore pobrojanih (1-4) obaveznih podataka, a da se uz nju prilažu i odgovarajući dodaci u zavisnosti od vrste promena koje se prijavljuju za registraciju. Pri tome, bitno je odabrati odgovarajući dodatak, tako da podaci upisani u dodatku budu u saglasnosti sa dokumentacijom koja se prilaže uz registracionu prijavu.

Ovlašćeni podnosilac

Kada se postupak pokreće po zahtevu stranke, podnosilac prijave mora biti ovlašćen za njeno podnošenje.

Lica ovlašćena za podnošenje registracione prijave su:

  • zastupnik Kancelarije (Komesar sekcije ili Zamenik Komesara sekcije),
  • Organizator međunarodne priznate izložbe EXPO 2027 Beograd Srbija (Organizator je privredno društvo „EXPO 2027“ d.o.o. Beograd, koje je u isključivom vlasništvu Republike Srbije i koje je osnovano sa ciljem pripreme, organizacije i upravljanja Izložbom).

U slučaju podnošenja registracione prijave preko Organizatora upućujemo na korišćenje portala pripremljenog od strane Organizatora na linku EXPO 2027 IP PORTAL.

Odlučivanje registratora po prijavi (donošenje rešenja)

Rok za odlučivanje o registracionoj je pet radnih dana od dana prijema prijave. Kada se prijava podnosi poštom, kao datum i vreme njenog podnošenja, uzimaju se datum i vreme prijema prijave u Agenciji, a ne datum predaje pošti.

Ukoliko su ispunjeni uslovi za registraciju registrator donosi rešenje kojim se prijava usvaja i svoju odluku objavljuje na internet strani Agencije. Istovremeno sa donošenjem rešenja objavljuju se i registrovani podaci i dokumenta.

Ukoliko registrator utvrdi da nije ispunjen neki od uslova za registraciju iz člana 14. Zakona u postupku registracije u Agenciji za privredne registre podnosilac ima mogućnost da podnese novu registracionu prijavu uz pozivanje na broj rešenja kojim je ranija prijava odbačena i otkloni sve utvrđene nedostatke (ukoliko je u rešenju o odbacivanju navedeno koja dokumentacija nije priložena i/ili koji su nedostaci priložene dokumentacije). Uz novu prijavu podnosilac prijave dužan je da priloži samo nedostajuću, odnosno urednu dokumentaciju radi otklanjanja nedostataka utvrđenih rešenjem registratora kojim je zahtev odbačen.

Dostavljanje/preuzimanje pismenog otpravka odluke registratora (rešenja)

Dostavljanje pismenog otpravka odluke registratora vrši se na izričit zahtev podnosioca prijave. Ovo znači da podnosilac u prijavi mora da zahteva dostavljanje odluke registratora i da odabere jedan od ponuđenih načina dostave. Ukoliko ovo ne učini, pismeni otpravak odluke registratora neće biti dostavljen, a podnosilac će sa sadržinom odluke moći da se upozna u odeljku Pretraga podataka Kancelarija Komesara sekcije (za izabranu Kancelariju pogledati Odluke registratora).

Načini na koje se vrši dostavljanje pisanog otpravka odluke registratora su sledeći:

  1. poštanskom pošiljkom, na adresu sedišta Kancelarije Komesara sekcije,
  2. preuzimanjem u sedištu Agencije,
  3. poštanskom pošiljkom na adresu podnosioca u Republici Srbiji.

Odluku registratora, ako se podnosilac prijave opredelio za preuzimanje odluke u sedištu APR u Beogradu, može preuzeti:

  1. podnosilac registracione prijave,
  2. registrovani zastupnik Kancelarije (Komesar sekcije, Zamenik Komesara sekcije),
  3. lice koje zastupnik ovlasti punomoćjem.

Žalba na odluku registratora

Na odluku registratora žalbu može podneti podnosilac prijave.

U žalbi se obavezno navodi broj i datum odluke koja se žalbom pobija, razlozi pobijanja, identifikacioni podaci o podnosiocu žalbe i potpis podnosioca žalbe.

Žalba se podnosi ministru nadležnom za položaj privrednih društava i drugih oblika poslovanja, preko Agencije, u roku od 30 dana od dana objavljivanja odluke.

Ako podnosilac prijave izjavi žalbu na rešenje kojim je zahtev za registraciju odbačen uz utvrđivanje uslova koji nisu bili ispunjeni i istovremeno otkloni nedostatke utvrđene rešenjem, smatraće se da radnje preduzete radi otklanjanja utvrđenih nedostataka nisu ni preduzete, odnosno nastaviće se postupak po žalbi. Ovo znači da podnosilac uz žalbu ne može dostaviti nedostajuću ili ispravljenu dokumentaciju, odnosno da ona neće biti uzeta u obzir ako je dostavljena uz žalbu.

Ako registrator utvrdi da je žalba neblagovremena, nedopuštena ili izjavljena od neovlašćenog lica, odbaciće žalbu svojim rešenjem.

Ako registrator utvrdi da je žalba osnovana, izmeniće pobijenu odluku ili staviti van snage rešenje o odbacivanju prijave i doneti rešenje o usvajanju prijave.

Ako registrator u roku od pet radnih dana od dana urednu žalbu niti odbaci niti usvoji, bez odlaganja je dostavlja nadležnom ministru.

Ministar o žalbi odlučuje u roku od 30 dana od dana prijema žalbe u ministarstvu.

Odluka o žalbi dostavlja se registratoru koji je dužan da tu odluku dostavi stranci u roku od osam dana od dana prijema.

Ispravka greške

Ako je prilikom registracije načinjena greška u registru, koja se odnosi na greške u pisanju ili računanju i druge očigledne netačnosti, registrator će, odmah po saznanju za grešku ili u roku od pet radnih dana od dana podnošenja zahteva za ispravku, izvršiti ispravku i o tome pisanim putem obavestiti subjekta registracije, odnosno podnosioca zahteva za ispravku.

Ako je registrator za grešku u registru saznao po prijemu prijave, odmah će postupiti na gorenavedeni način i ispraviti utvrđenu grešku, a prijavu odbaciti zbog toga što činjenice iz prijave nisu saglasne sa podacima koji su registrovani u registru koji postupa po prijavi, sa pozivom podnosiocu prijave da otkloni nedostatak tako što će podatke iz prijave i dokumentacije uz prijavu usaglasiti sa novim stanjem u registru.

Ako registrator, odlučujući o zahtevu za ispravku greške, utvrdi da greška nije načinjena, donosi rešenje kojim se zahtev odbija kao neosnovan.

Overa kopije i prevod dokumenata sačinjenih na stranom jeziku

Dokumentacija koja se podnosi uz registracionu prijavu u skladu sa Uredbom o bližoj sadržini i načinu vođenja Registra Kancelarija Komesara sekcije, dokumentaciji potrebnoj za registraciju osnivanja, promena i brisanja, kao i sadržini i obrascu registracione prijave osnivanja Kancelarija Komesara sekcija koje se osnivaju radi učešća na međunarodnoj priznatoj izložbi EXPO 2027 Beograd Srbija („Službeni glasnik RS”, br. 101/2025) može se podneti u originalu, overenoj fotokopiji ili u fotokopiji uz izjavu Organizatora kojom se potvrđuje da je fotokopija verna originalu, u skladu sa zakonom.

Uz dokumentaciju koja je sačinjena na stranom jeziku, obavezno se dostavlja prevod na srpski jezik overen od stalnog sudskog tumača.

Načelo formalnosti

Odredbom člana 3. tačka 3. Zakona o postupku registracije u Agenciji za privredne registre propisano je načelo formalnosti shodno kome registrator donosi odluke na osnovu činjenica iz prijave, priloženih dokumenata i registrovanih podataka, bez ispitivanja tačnosti činjenica iz prijave, verodostojnosti priloženih dokumenata i pravilnosti i zakonitosti postupaka u kome su dokumenti doneti, dok je odredbom člana 45. istog Zakona propisano da će se lice koje registru prijavi neistinit podatak ili dostavi lažni ili preinačeni dokument u nameri da se takav podatak ili dokument u postupku registracije i evidencije upotrebi kao pravi, kazniti kaznom zatvora od tri meseca do pet godina, odakle proizilazi da podnosilac registracione prijave snosi odgovornost za tačnost podataka unetih u registracionu prijavu i pravilnost i zakonistost postupaka u kojima su doneti dokumenti koji se dostavljaju uz registracionu prijavu.

Jezik vođenja registra

Podaci se u registru vode na srpskom jeziku, ćiriličnom pismu, osim naziva Kancelarije i naziva Zvaničnog učesnika koji mogu biti registrovani i na latiničnom pismu. Lično ime fizičkog lica stranog državljanina se registruje u skladu sa internacionalnom verzijom ličnog imena ispisanom na engleskom alfabetu na pasošu ili stranoj ličnoj karti.

Zaštita podataka o ličnosti

Prilikom iniciranja postupka registracije, dešava se da podnosioci zahteva, uz dokumentaciju propisanu Zakonom i pripadajućim podzakonskim aktima, greškom podnesu i dokumente koji nisu potrebni za konkretni postupak.

S obzirom da Agencija, odnosno registar, nema mogućnost da predupredi ove situacije, a kako bi se izbeglo kršenje načela propisanih odredbom člana 5. stav 1. tačke 1) - 3) Zakona o zaštiti podataka o ličnosti, podnosiocima prijave je omogućeno da se obrate službi Arhive Agencije kako bi preuzeli dokumentaciju koja sadrži osetljive podatke, a pri tome nije predstavljala osnov za donošenje odluke registratora, uz sastavljanje zapisnika o preduzetoj radnji.