Zakon o računovodstvu (Zakon) obavezuje sva pravna lica i preduzetnike da finansijske izveštaje, uklјučujući i obrazac Statistički izveštaj, kao i Izjavu o neaktivnosti, dostavlјaju Agenciji za privredne registre (Agenciji) isklјučivo putem interneta u elektronskom obliku, primenom Posebnog informacionog sistema Agencije (PIS FI Agencije), potpisane kvalifikovanim elektronskim potpisom zakonskog zastupnika. Navedeno se odnosi i na dostavlјanje propisane dokumentacije od strane obveznika revizije.
PIS FI Agencije obezbeđuje jedinstven postupak unosa, kontrole, potpisivanja i dostavlјanja izveštaja i dokumentacije propisane Zakonom, javno objavlјivanje podataka i dokumenata u skladu sa istim, skladištenje i čuvanje elektronskih dokumenata, kao i jedinstveni postupak isporuke podataka i dokumenata svim zainteresovanim korisnicima, odnosno pružanja usluga iz Registra finansijskih izveštaja.
|
Korisnici koji nemaju kreiran korisnički nalog za korišćenje elektronskih usluga Agencije, mogu da pristupe PIS FI Agencije samo putem korisničkog naloga registrovanog na Portalu za elektronsku identifikaciju eID.gov.rs. |
Način unosa finansijskih izveštaja, odnosno propisane dokumentacije u PIS FI Agencije i odgovarajuća kontrola unetih podataka i dokumenata objašnjeni su Tehničkim uputstvom za korišćenje Aplikacije za sastavlјanje i dostavlјanje finansijskih izveštaja, odnosno dokumentacije.
Način sastavlјanja i dostavlјanja pojedinačnih vrsta zahteva putem PIS FI sistema, objašnjen je u korisničkim uputstvima za dostavlјanje konkretne vrste zahteva (npr. Izjave o neaktivnosti, redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja, redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja i dokumentacije, redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja sa dobrovolјnom revizijom, vanrednog finansijskog izveštaja i dr.).
Potpisivanje kvalifikovanim elektronskim potpisom zakonskog zastupnika u elektronskom obliku putem interneta objašnjeno je Tehničkim uputstvom za potpisivanje dokumenata kvalifikovanim elektronskim sertifikatom.
Privredna društva, preduzetnici koji vode dvojno knjigovodstvo, kao i ostala pravna lica koja imaju obavezu dostavlјanja finansijskih izveštaja Agenciji, plaćanje naknade za uslugu obrade i objavlјivanja izveštaja, odnosno propisane dokumentacije mogu izvršiti Visa, MasterCard ili DinaCard platnom karticom putem posebne aplikacije Agencije za elektronsko plaćanje, što je objašnjeno Tehničkim uputstvom za elektronsko plaćanje naknade.
|
Da bi se izbegli problemi u vezi sa vidlјivošću podataka o potpisniku ili pojedinih strana dostavlјenog dokumenta, zahtevi i dokumentacija koji se dostavlјaju Agenciji moraju biti potpisani putem posebne besplatne aplikacije Agencije (NexU-APR aplikacija) ili putem aplikacija koje obezbeđuju potpis u klaudu. Na stranici „Usluge - Servis desk – tehnička podrška eServisima - Informacije i tehnička uputstva” objavlјena su tehnička uputstva za instalaciju NexU-APR aplikacije i uputstva za elektronsko potpisivanje sertifikatima različitih sertifikacionih tela, odnosno uputstvo za potpisivanje zahteva preko sertifikata u klaudu. |